Wyświetlono wiadomości znalezione dla zapytania: temperatura topnienia





Temat: Eksplodowała mi szklanka - jak to wyja nić?
Witam

Na wykładach z nauki o materiałch tłumaczono że
szkło jest przechłodzoną cieczą - i ma strukturę
chaotyczną. W trakcie eksploatacji szkło krystalizuje
tzn. atomy się porządkują w siatkę. Proces jest
bardzo powolny (bo też typowa temeratua użycia szkła
jest dużo niższa niż temperatura topnienia).
Ponieważ krystalizacja nie jest równomierna w całej
objętości występują więc loakalne "braki materiału".
( struktura ułożona zajmuje mniej miejsca niż
chaotyczna). A konsekwencją tego są wewnętrzne
naprężenia. Może to spowodować pękania szkła.


Witam,

Bez zbędnych wstępów - było to tak: ok godz 8 nad ranem ze snu wyrywa
mnie huk tłukącego się szkła. Idę do kuchni a tam na suszarce leży
pozostałość po szklance (ciemne szkło arcoroc - coś w stylu duralex).
Co ciekawe szklanka rozsypała się w drobny mak - nawet ucho (zachował
się jego mały kawałek, który jednak był spękany wewnętrznie na
kilkanaście kawałków - trochę tak jak pękają szyby samochodowe), a
niektóre jej kawałki leżały na podłodze metr dalej. Nie ma mowy żeby
coś się osunęło czy spadło - na płaskiej suszarce stały tylko trzy
sklanki każda osobno (a nie np. jedna na drugiej) i stabilnie, do góry
dnem. Pozostałe szklanki są nietknięte.

Jakie może być tego wytłumaczenie? Podejrzewam drgania (mieszkam przy
ruchliwej ulicy i czasem cała chałupa potrafi się trząść) jednak to
nie było pęknięcie a eksplozja. Jestem wielkim sceptykiem i
racjonalistą ale to - przyznaję - wprawiło mnie w osłupienie.

Czy szkło "nietłukące" ma taką właściowość że jeśli już się stłucze to
w drobny mak? Chyba z ciekawości rozwalę jedną taką szklankę by
zobaczyć co się stanie :)

Łukasz


--

Pozdrawiam

Marcin Starzykowski
_____________________________________________
www.vrml.enter.net.pl - inny wymiar internetu
Ostatnia aktualizacja 31.07.2004
_____________________________________________

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku





Temat: sila lodu


On Sat, 6 Mar 2004 12:38:00 +0100,  r.a.d.z.i.u. wrote:
Sa 3 opcje:
1) rozsadzi owe pudelko
2) nie zamarznie i bedzie to woda o temeraturze np. -100 stopni
3) zamarznie i bedzie to lod o wiekszej gestosci

mozliwe ze uzycie akurat tytanu nie jest na miejscu, ale powiedzmy ze
jakiegos bliskiego doskonalosci sztywnego metalu

Jesli opcja 1) nie wchodzi w gre, to jaka sila bedzie wywarta przy temp.
np. -100 stopni, pojemnik 1m x 1m doskonale wypelniony i szczelny


Alez trudne zadajesz pytania :-)

Jesli nalejesz tam zimnej wody ktora ma gestosc bliska 1000kg/m^3,
i mialaby ona zamarznac, to lod o gestosci ok 920kg/m^3 ma ok 8%
wieksza objetosc. Przy module Younga ok 10GPa wymaga to ok 230Mpa
[2300 atm] zeby lod wepchnac w oryginalna objetosc. Przy 1m^2
sily beda gigantyczne.

I teraz sa opcje nastepujace:
1) pojemnik jest idealnie sztywny. Temperatura topnienia spada o ok
   1K/100 atm,
   a) temperatura jest ponizej -23 i mamy lod. No i pojemnik musi
      wytrzymac cisnienie.
   b) jest powyzej -23 oC, w pojemniku jest woda, cisnienie jest
      mniejsze, bo trzeba sprawdzac gestosc i scisliwosc wody
      a nie lodu. Niewykluczone ze lod sie czesciowo wytworzy -
      tzn samej rozszerzalnosci "zimnej" wody nie starczy do
      wytworzenia odpowiedniego cisnienia.

Dla pewnosci zagladamy do http://www.lsbu.ac.uk/water/phase.html
- tak, przy -23 oC moze istniec woda. Ale co sie dzieje przy -100 oC
to nie pytaj, bo akurat sie zmienia budowa lodu i skad mamy znac
parametry :-)
Ops - jest zle. -22 oC i 207 MPa to jest punkt potrojny lodu
1h, wody i lodu 3. Niewykluczone ze nastapi przejscie do lodu3.
A o tym wiemy http://www.lsbu.ac.uk/water/ice_iii.html
ze przy 350MPa ma gestosc 1160 - czyli zajmuje znacznie mniej
miejsca, wiec skad niby to cisnienie mialoby sie wziasc ?
A jeszcze w kolejce czeka lod 2.
Dosc prawdopodobne ze powstanie troche lodu3 lub 2 i cisnienie sie
ustabilizuje na ~210MPa.

Na szczescie nie ma sztywnych pojemnikow :-)

2) pojemnik sie troche powiekszy. Wymagane cisnienie spadnie,
   wiec lod sie zrobi sie w wyzszej temperaturze.

3) pojemnik nie wytrzyma wytworzonego cisnienia i peknie.

J.

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku





Temat: Temperatura topnienia mieszaniny wody z lodem
Mam takie krótkie pytanie - jaka jest zależność temperatury topnienia
mieszaniny wody z lodem w zależności od stężenia roztworu ? Znajdę gdzieś
jakiś wzór albo wykres ?
Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Magia (fizyki oczywiscie :)
Re :


A inne ciekawe efekty to byc moze pobudzanie gazu wysoka
czestotliwoscia - taka cewka moglaby kolowe iskry generowac :-)
Swietlowka zblizona do anteny od CB pieknie swieci ..


Fajne :), tez musze sprobowac, tylko jakos musze jeszcze musze pomyslec
nad wytlumaczeniem tego efektu :).


Strzal dobry - przemyslowo faktycznie uzywa sie do tego [wyswietlacze
LCD] cyny, tylko nie folii a o ile dobrze pamietam tlenku
domieszkowanego indem. Technologia prawdopodobnie wykracza poza domowe
mozliwosci.


1) Nie chcialbym zarzucac klamstwa ni niewiedzy bo ja tez niewiele wiem,
ale o ile sobie przypominam tlenek cyny nie przewodzi pradu. Chyba ze
ten.
2) Poza tym nie bede tego robil w domu. Po tym jak nitrogliceryna
wywalila dziure w scianie (co prawda u kolegii nie umnie, i 6 lat temu,
ale mnie tez dotknelo:( ), to w domu co najwyzej moge sie pobawic
lutownica :). Na takie zeczy to mam laboratorium fizyczne w Instytucie
Fizyki PW. :). Tam moge niszczyc dowoli :).  


W domu to pewnie da sie naniesc cieniutka warstwe srebra -
przepisy wszedzie, a jak bedzie cienka to czesciowo przezroczysta.


Tak jest prosty sposob, elektroliza. Niestety to jest powierzchnia
nieprzewodzaca, i ten sposob odpada. Jedyne wyjscie to chyba
naparowywanie, albo jest jakis magiczny "trick" z pedzelkiem malujacym
bardzo cieko. A jesli chodzi o naparowywanie to jedynie cyna a raczej
zwiazek cyny z olowiem lub/i miedzia. W miare wysoka przewodnosc i niska
temperatura topnienia, jak i parowania.

Ps. dla pracownikow i studentow IFPW: z tym niszczeniem tylko tak
zartowalem :).

Krzysztof Sliwinski

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Całun Turyński


Jan Kapała wrote:
PAweł napisał(a):

| Adam Moczulski wrote:

| Użytkownik PAweł napisał:

| 2.Przykład wnikania węgla w grafit jest nieszczęśliwy,- grafit to
| tez węgiel

| http://prola.aps.org/abstract/PR/v107/i3/p655_1

| A zatem odszczekuję słowo "nieszczęśliwy" zresztą użyty przeze mnie
| w sensie "nietypowy".
| Podany przez Ciebie odnośnik do artykułu jest o tyle w naszej
| dyskusji ważny, że jednoznacznie potwierdza, iż wbrew kategorycznym
| zaprzeczeniom Rokity-Jana Kapały tak jak pisałem (złośliwie dodam ,
| a mógł to zrobić każdy absolwent  szkoły średniej;) procesy
| dyfuzyjne węgla do włókien tkaniny muszą zachodzić,- kwestią otwartą
| pozostaje tylko ich szybkość.

| Czysto intuicyjnie, bo nie robiłem obliczeń, wydaję mi się, że ich
| udział w ewentualnym zafałszowaniu wyników był nieznaczny, choć być
| może nie pomijalny, z uwagi na częste ekspozycje tkaniny na gazy i
| produkty spalania w wysokich temperaturach, ale artykuł ten  to
| dowód, że bezkrytyczne

To nie są dyfuzyjne temperatury dla węgla, jako sadzy(za
niskie). Temperatura topnienia srebra jest 961 st.
Celsjusza, a pojemnik sie nadtopił w jednym miejscu. Zadna
naturalna tkanina nie wytrzyma takiej temperatury - albo sie
zwęgla albo spala (zależy od dostepu powietrza). Więc to
nadtopienie pojemnika było bardzo lokalne. Próbka była
pobierana z innego miejsca, uznanego przez gremium za
najmniej naruszony zewnętrzyny kawałek Całunu.


Nie ma czegoś takiego, jak temperatury dyfuzyjne, - dyfuzja zachodzi zawsze
( z pominięciem temp. zera bezwzglednego).
Oczywiście w niskich temperaturach jej szybkość jest b. mała, ale:
1.w przytoczonym artykule ekspozycja grafitu trwała zaledwie 30 min, a dała
juz znaczący efekt
2.tkanina poddawana była podwyzszonym temperaturom przez (prawdopodobnie)
sumarycznie znacznie dłuższy czas
3. Jak pisałem sądzę (czysto intuicyjnie) ze wpływ dyfuzji mógł byc
pomijalny. Ale o ile wiem, nikt tego nie analizował, a może jednak powinien

(...)

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Czy Merkury okradnie Słońce?
Zastanawiałem się nad przyszłościa Słońca. Gwiazdy takie jak Słońce pod koniec
swojego życia wchodzą w stadium czerwonego olbrzyma, lun nadolbrzyma. Znacznie
wtedy zwiększają swoje rozmiary. Gęstość i temperatura zewnętrznych warstw
gwiazdy znacznie spada. Zewnętzrne warstwy oddalają się na tyle od gestego
jadra, że gwiazda gubi około połowy swej materii tworzac tak zwaną mgławicę
planetarną. Z gwiazdy pozostaje biały karzeł, a dookoła przestrzeń wypełnia
gazowa otoczka. Taki los przewiduje się również dla naszego Słońca. Czy
jednak, aby napewno?
Szacunki na temat naszego Słońca mówią, że kiedyś rozmiar naszej gwiazdy
bedzie większy niż orbita Merkurego, moze nawet Wenus, a w stadium nadolbrzyma
Słońce sięgnie dalej niż Ziemia. Czy taki scenariusz rzeczywiście jest możliwy?
Czy obecność planet nie zmieni losu Słońca?
Wyobrażmy sobie, ze Słońce zwiększy swe rozmiary tak, że pochonie Merkurego.
Co stanie się z ta planetą? Temperatura przy powierzchni czerwonego olbrzyma
może wynosić około 2000 K. Dla większości materiałów tworzacych planetę jest
to więcej niz temperatura topnienia, ale mniej niż temperatura wrzenia
(Żelazo, nikiel, krzem itp mają temperatury wrzenia prawie 3000 K). Tak wiec
Merkury zamieni się w latająca wielką "kroplę" o stałym jądrze (ze wzgledu na
duze cisnienie w srodku planety). Gdyby Słońce miało rozmiar taki jak orbita
Merkurego średnia gęstość Słońca powinna wynosić około 2 gramy na metr
sześcian (to znacznie mniej niż gęstość atmosfery ziemskiej). Średnio, czyli w
miejscu gdzie poruszał się będzie Merkury gęstość Słońca będzie jeszcze
mniejsza.  Nie spowoduje to gwałtownej zmiany w ruchu Merkurego. Jednak
sytuacja będzie dość dziwna, bo we wnętrzu materii słonecznej znajdzie się
poważna fluktuacja grawitacyjna. Zastanawiam się, czy nie zacznie na nią
spadać materia słoneczna. W wyniku tego rosła by stale jej masa, co
przyspieszałoby spadek kolejnych porcji materii słonecznej. W pewnym momencie
przekroczyłoby to masę konieczną do zapalenia nowej gwiazy - Merkurosłońca.
Słońce przekształciłoby sie w gwiazde podwójną składającą się z białego karła
Słońca i Merkurosłońca. Obie gwiazdy obiegałyby ciasno środek leżący w
dzisiejszym srodku masy Słońca.
Czy taki scenariusz jest możliwy? Jeśli nie to dlaczego?
Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pierwsze w historii zdjęcia planet spoza Układu...
> Przede wszystkim pierwiastki i związki chemiczne zyskują inne właściwości,

O jezuuuu.... matura-giertychówka?

Zmienia się ciepło właściwe? Przewodność? Temperatura topnienia? Nie wypisujcie takich pierdół, ludzie to czytają :( Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: jeżdżenie na rezerwie
Ten Siwy to niezly alchemik. Powinien wiedziec ze temperatura topnienia platyny
jest wyzsza niz stali. Ale z tym nadpalaniem katalizatora powietrzem ma racje. Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Chemia
po 1 n nie wiem jak narysowac Tobie te wzory strukturalne( nie mam kabla do mojego soniacza)
a w 2 to chyba etenu bo etan ulega jedynie reakcji spalania i substytucji chlorowcow

zad3 proba tollensa jest to reakcja a;dehydow R-CHO z Ag2O w wyniku ktorej powstaje kwas karboksylowy i srebro ktore osadza sie na sciankach probowki

zad4.

Metanol- • Czysty metanol jest bezbarwną, łatwo rozpuszczalną w wodzie cieczą o charakterystycznym zapachu. Spala się bladoniebieskim płomieniem. Reakcję spalania metanolu przedstawia równanie:
2CH OH + 3O -> 2CO + 4H O
Metanol jest silną trucizną. Picie lub wdychanie metanolu grozi śmiercią. Śmiertelna dawka metanolu wynosi ok. 1g/kg masy ciała, a mniejsze dawki powodują silne zatrucia i utratę wzroku. .
Właściwości
FIZYCZNE
Stan skupienia: ciekły
Barwa: nie posiada
Miesza się z wodą w każdym stosunku
Jest lżejszy od wody
Temperatura topnienia = -97oC
Temperatura wrzenia = 65oC
Łatwopalny, zwłaszcza jego opar (niebieski płomień)

CHEMICZNE
Jest silnie trujący
Ma charakterystczny, ostry zapach
Jest substancją palną
Wykazuje odczyn obojętny


Fenol- * odczyn lekko kwaśny
* ulegają dysocjacji elektrolitycznej rozpadając się na jon hydroniowy i fenolanowy
* reagują z aktywnymi metalami z wydzielaniem ciepła i gazowego wodoru
* reagują z wodorotlenkami i z tlenkami zasadowymi
* odbarwiają wodę bromową (dzięki aktywnemu pierścieniowi aromatycznemu)
* ulegają reakcji nitryfikacji i sulfonowania podobnie jak benzen.
* ulegają reakcji estryfikacji podobnie jak alkohole


Glikol etylowy-Glikol (etylenowy), (etano-1,2-diol, C2H4(OH)2, z gr. γλυκύς, glykys - 'słodki') - organiczny związek chemiczny - najprostszy alkohol polihydroksylowy (diol) o słodkim smaku (cukrol). Jest bezbarwną, silnie higroskopijną cieczą o dużej lepkości. Z wodą miesza się bez ograniczeń. Szkodliwy dla zdrowia.

W przemyśle otrzymywany jest w wyniku przyłączenia wody do tlenku etylenu. Powstaje także w wyniku utleniania etylenu zimnym roztworem nadmanganianu potasu oraz podczas hydrolizy (w obecności wodorosiarczynu sodu) produktu utlenienia etylenu tlenkiem osmu(VIII) (OsO4).

Glikol etylenowy reaguje z aktywnymi metalami, np. z sodem tworzy etanodiolan sodu.

Glikol etylenowy stosowany jest w płynach niezamarzających do chłodnic silników (40 - 62% roztwór wodny) oraz w instalacjach chłodniczych jako czynnik pośredni. Ponadto glikol wykorzystuje się do produkcji żywic poliestrowych, włókien syntetycznych, rozpuszczalników, plastyfikatorów oraz materiałów wybuchowych.

Do opisu wystarczy Wikipedia. wybierz co przydatne


Rzedowosc alkoholi- polega na tym iz jesl to liczba atomow wegla przylkaczonych do atomu wegla zawierajacego grupe -OHnp C2H5OH jest I rzedowy
Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: ciekły azot i aluminium


| Azot po podgrzaniu powinien odparowac, pobierajac potrzebna do tego
energie.
| Szkoda, ze jasniej nie opisales co zamierzasz, bo poki co twoje zamysly
| przywodza jedynie usmieszek politowania na twarzy kazdego kto kiedykolwiek
| mial w szkole stycznosc z przedmiotem pt. fizyka (II zasada
termodynamiki).

tego się własnie obawiałem i dlatego pytałem, ale w takim razie jak uda mis
szczelnie zamknąć azot w medzianym pojemniku


to że go szczelnie zamkniesz tylko pogorszy Twoją sytuację, z nieszczelnego
pojemnika azot po prostu by uleciał, w szczelnym wzrośnie ciśnienie i w końcu,
jestem tego pewien, wybuchnie z siłą GRANATU. Może zapytaj kogoś dorosłego o
radę zanim swoje pomysły wprowadzisz w życie?


- są nawet na necie zdjęcie
tego czegoś z japoni - no więc jak mi sie uda


Chyba jednak nie czegoś takiego??!?!??!!?


to rozumiem że będę musiał jakoś odprowadzić to ciepło ze ścianek
miedzianych - i tu problem - bo czym to zrobić - wentylatorem? - chodzi o to


Nie ma takiego wentylatora który obniży temperaturę poniżej temperatury
otoczenia !!!!! Ty potrzebujesz pompy cieplnej 10 razy lepszej od tej z lodówki
którą masz w kuchni!!!


że chce się pozbyć radiatora - swist powietrza między żeberkami radiatora
jest głośny, a jak będzie chodził sam wentylator to już mnie -
tylko co się stanie z tym azotem zamknietym szczelnbie po podgrzaniu - czy
tam cos nie wywali w powietrze? - aha i najważniejsze - zakłądając że ma
temp. ok.-200°C - jak sie podgrzeje prockiem - to temp. się zwiększy
zakładamy np. do -150°C - teraz wyłączam komputer i co? - obniży się z
powrotem do -200°C - traktuje to czysto eksperymentalnie


jak dla mnie temperatura wyrówna się do temperatury otoczenia czyli do 20C. Co
gorsza azot przejdzie do stanu gazowego (wybuchnie bedąc w zamkniętym
pojemniku!!!!!!)
Niektórzy odsyłali Cię już do podręczników liceum, ja odeśle Cie do tych z
fizyki z gimnazjum 1,2 (dawniej 7-8) tam było o skraplaniu, krzepnieciu i
parowaniu ogólnie trochę o wymianie ciepła.


- kupiłem już sobie
kawałek miedzi i zalutowałem to  -teraz kwestia wlania tam ciegłego azotu i
uszczelnienia


nie rób tego!!!!

- myśle że jest to do zrobienia - tylko własnie jak teraz


najciszej odprowadzić ciepło z tego pojemnika i co z tą temp. azotu - prosze
o odpowiedź jak to możliwe.
dziekuje - marcin
proszę o maila tylko na adres warlOCK2@wp.pl
ten spot pisze u kumpla


Pomijając wszystkie trudności techniczne (jak zamierzasz zlutować pojemnik o
temperaturze -200C skoro lutowanie odbywa się w temperaturze minimum +238C
(temperatura topnienia cyny?) i organizacyjne (jak ukryć ciekły azot przed
rodzicami, skąd go zdobyć, jak transportować) to ten "eksperyment" jest po
prostu niebezpieczny dla Ciebie i wszystkich w pobliżu - odłamki od wybuchu,
odmrożenia od lutowania :) patrz Terminator 2, porażenie prądem - większość
substancji w tak niskich temperaturach doskonale przewodzi prąd). Po prostu
zrezygnuj z tego pomysłu!!!

vladek

P.S. Mimo wszystko dzięki. Już dawno się tak nie ubawiłem na tej grupie.

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: zalalem cyfrowke, CO ROBIC??


tak ale to izoproponalo techniczny i co najgorsze bardzo drogi jesli
porowna sie go do ceny izopropanolu cz.d.a  z  p.o.ch.


Ciekawie byłoby porównać ceny, znaleźć różnice eksploatacyjne
http://www.allegro.pl/item91720552_kontakt_ipa_do_czyszcz_urz_opt_sta...
http://www.allegro.pl/item93573090_plyn_cleanser_ipa_1l_f_vat.html

http://www.poch.com.pl/katalog-produktow,1,1
     2-PROPANOL
     alkohol izopropylowy, izopropanol
      F Xi
      C3H8O
      R: 11-36-67
      S: 7-16-24/25-26 M = 60,10 g/mol
      CAS: [67-63-0]
      UN: 1219 WE: 200-661-7
      RID/ADR: 3,II

      Warunki przechowywania: szczelne opakowanie, dobrze wentylowane
pomieszczenie. Z dala od źródeł ognia i ciepła. Temperatura pokojowa
(zalecane +15 do +25 °C). Nie używać pojemników wykonanych z metali lekkich.

      Temperatura topnienia  -89 °C
      Temperatura wrzenia  82 °C
      Temperatura zapłonu  12 °C
      Gęstość  0,78 g/ml (20 °C)

Numer kat. 751500612: 2-PROPANOL DO PP sp.cz do półprzewodników
Wygląd zewnętrzny  bezbarwna, klarowna ciecz 1 dm3 -38.60 zł

      Zawartość  min. 99,7 %
      Gęstość (20°C)  0,786á0,788 g/ml
      Współczynnik załamania światła (20°C)  1,377á1,378
      Woda  max. 0,1 %
      Wolne zasady (j. NH3)  max. 0,0001 %
      Wolne kwasy (j. C2H5COOH)  max. 0,003 %
      Aldehydy  max. 0,001 %
      Furfurol  max. 0,0001 %
      Pozostałość po odparowaniu  max. 0,0005 %
      Antymon (Sb)  max. 0,000005 %
      Arsen (As)  max. 0,000005 %
      Miedź (Cu)  max. 0,0000005 %
      Nikiel (Ni)  max. 0,0000001 %
      Ołów (Pb)  max. 0,0000001 %
      Srebro (Ag)  max. 0,00000005 %
      Żelazo (Fe)  max. 0,0000005 %

Numer kat. 751500111: 2-PROPANOL (ODCZ.FPVI) czda, odcz. FPVI
      Wygląd zewnętrzny  bezbarwna, klarowna ciecz

      Zawartość  min. 99,7 %
      Gęstość (20°C)  0,785á0,787 g/ml
      Współczynnik załamania światła (20°C)  1,3770á1,3779
      Woda  max. 0,1 %
      Substancje nierozpuszczalne w wodzie  wg przepisu
      Wolne kwasy (j. CH3COOH)  max. 0,002 %
      Aldehydy i ketony (j. CO)  max. 0,005 %
      Etanol  max. 0,01 %
      Metanol  max. 0,01 %
      Pozostałość po odparowaniu  max. 0,001 %
      Substancje redukujące KMnO4 (j. O)  max. 0,0002 %

Naważki i ceny (netto) 1 dm3 -17.20 zł
5 dm3 -69.00 zł
50 dm3 -390.00 zł
1 dm3x6 -102.00 zł

Numer kat. 751500427: 2-PROPANOL cz
      Wygląd zewnętrzny  bezbarwna, klarowna ciecz
      Zawartość  min. 99,5 %
      Gęstość (20°C)  0,785á0,787 g/ml
      Współczynnik załamania światła (20°C)  1,3770á1,3780
      Woda  max. 0,2 %
      Substancje nierozpuszczalne w wodzie  wg przepisu
      Wolne kwasy (j. CH3COOH)  max. 0,003 %
      Aldehydy i ketony (j. CO)  max. 0,05 %
      Etanol  max. 0,1 %
      Metanol  max. 0,1 %
      Pozostałość po odparowaniu  max. 0,002 %
      Substancje redukujące KMnO4 (j. O)  max. 0,0004 %

Naważki i ceny (netto)
1 dm3 -16.50 zł
18 dm3 -135.54 zł
200 dm3 -1396.00 zł
5 dm3 -66.00 zł
50 dm3 -359.50 zł
1 dm3x6 -98.00 zł

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Sprzedaz: nowa oferta - kontraktowe dostawy parafiny

Szanowni Panstwo,

Mamy przyjemno ć zaoferować Państwu regularne kontraktowe dostawy
rosyjskiej parafiny na niżej wymienionych warunkach. W razie
zainteresowania Państwa tą ofertą prosimy o skontaktowanie się z nami
pod tel./fax (071) 73 65 32:

I.
Towar:                  Parafina typ P-2
Kraj pochodzenia:       Rosja
Stopień zaoliwienia:   max. 0,8% (faktycznie 0,7%)
Temperatura topnienia:  min. 52°C (faktycznie 55°C)
Penetracja:             16 - 18
Kolor:                  Biały
Zapach:                 Brak
Stan skupienia:         Tafle 4,8 kg
Opakowanie:             Po 5 tafli w workach foliowych na paletach. Waga 1
palety
                        - około 980 kg.
Cena:                   równowarto ć US$ 705,-/Mt DAF polsko-białoruska granica + VAT
Warunki dostawy:        DAF polsko-białoruska (ukraińska) granica
Ilo ć:                 do 300 ton miesięczne w dostawach po 50-100 ton (1-2 wagony)
Warunki płatno ci:     Akredytywa.

II.
Towar:                  Parafina typ T-1
Kraj pochodzenia:       Rosja
Stopień zaoliwienia:   1,2%
Temperatura topnienia:  min. 53 -56°C
Penetracja:             16 - 18
Kolor:                  Biały
Zapach:                 Brak
Stan skupienia:         Tafle 4,8 kg
Opakowanie:             Po 5 tafli w workach foliowych na paletach. Waga 1
palety
                        - około 980 kg.
Cena:                   równowarto ć US$ 520,-/Mt DAF polsko-białoruska granica ( +
                        cło - 9% oraz VAT - 22 %)
Warunki dostawy:        DAF polsko-białoruska (ukraińska) granica
Ilo ć:                 do 300 ton miesięczne w dostawach po 50-100 ton (1-2 wagony)
Warunki płatno ci:     Akredytywa.

III.
Towar:                  Parafina
Kraj pochodzenia:       Rosja
Stopień zaoliwienia:   1,8%
Temperatura topnienia:  56°C
Penetracja:             40
Kolor:                  Biały
Zapach:                 Słaby zapach ropy naftowej
Stan skupienia:         Tafle 1 kg
Cena:                   US$ 420,-/Mt DAF polsko-białoruska granica (Cena ta nie
                        uwzględnia cła - 9% oraz VAT - 22 %)
Warunki dostawy:        DAF polsko-białoruska (ukraińska) granica
Ilo ć:                 do 300 ton miesięczne w dostawach po 60-120 ton (1-2 wagony)

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: WTC
Użytkownik freewolny napisał:


Widzisz Hiki, o takich bzdurach mowilem, chodzbys niewiem jaka stal
uzyl, jak ja certyfikowal, to przy 724 C, kazda, powtazam kazda stal
straci swoje wlasnosci mechaniczne(temp (700 stopni, ok - temp 725 C,
plastelina).


Hmmm....

"The critical temperature for steel starts at 900°C for pure iron, then,
as more carbon is added, the temperature falls to a minimum 724°C for
eutectic steel (steel with only .83% by weight of carbon in it). As 2.1
% carbon (by weight) is approached, the critical temperature climbs back
up, to 1130°C."

"Graniczna temperatura topnienia. Określa, w jakiej temperaturze
następuje topnienie materiału. Dla stali to temperatura powyżej 1500°C."
http://www.muratordom.pl/instalacje/rury-i-laczniki/stal---material-n...

Do tego do budowy mostow i budynkow uzywa sie tali strukturalnej, ktora
dosc dobrze radzi sobie wlasnie z wysokimi temperaturami.


Dlatego tez stal pod wzgledem ogniotrwalosci, jest tylko
troche lepsza od drewna i wymaga duzych nakladow finansowych by ja na
wypadek pozaru zabezpieczyc.


Byzydura. "critical temperature for structural steel, above which, it is
in jeopardy of losing its strength, leading to collapse. Fire testing
involves live fire exposures upwards of 1100°C, depending on the
fire-resistance rating and duration one is after. More items than just
fire exposures are typically required to be tested to ensure the
survivability of the system under realistic conditions."

W polaczeniu z betonem oraz ze specjalnymi technikami laczenia i
budowania - twoj drewniany przyklad spali si eniczym zapalka, a
konstrukcja ze stali inzynieryjnej w polaczniu z betonem i know-how
przrtwa najwiekszy ogien...


A jak wykazala analiza konstrukcji WTC,


Link.


zabezpieczenie przed ogniem konstrukcji stalowych bylo marne. I nie jest
to zadna wiedza tajemna jesli chodzi o stal. Podstawowa, podstawowa i
jeszcze raz podstawowa. Ogolnie dostepna, tylko trzeba wiedziec gdzie
szukac.


Wlasnie, podaj zrodla swoich rewelacji, bo moje to angielskie wiki ;)


I teraz powiedz mi Hiki, jak ktos kto nie zna podstawowych
wlasnosci fizyko-mechanicznych stali moze byc wiarygodny jesli chodzi o
mechanike budowli? Jak taki ktos wogole moze byc wiarygodny, jesli
chodzi o analize mechaniki lotu statkow powietrznych, zjawisk fizycznych
zachowania sie cial stalych pod wplywem wysokiego cisnienia, zjawisk
spalania materialow aluminiopochodnych itd itd. A do kompletu dodaj
analize dokumentow wywiadowczych, analizy polityczne, wypowiedzi
politykow...


Nie wiem jak, dlatego nie rozuimiem, czemu kreujesz si ena eksperta.

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Uscislenie warunkow konkursu "Tablice Chemiczne". Do konca konkursu juz tylko kilka dni...!
Witam!

Piotr Olszewski zadal na newsach dodatkowe pytania w zwiazku z konkursem
"Tablice Chemiczne". Ponizej znajduja sie odpowiedzi, ktore zainteresuja
zapewne rowniez inne osoby, ktore zechca wziac udzial w konkursie i
otrzymac gratis duze Tablice Chemiczne.


1. Co bedzie jeli kilkaset osôb przyle zgoszenie tego samego,
oczywistego  bdu? Wydatek/wynik ronie....


Za dany blad ksiazke otrzyma pierwszy jego znalazca, zatem "kto pierwszy
ten lepszy".
Oczywiscie w tym momencie sponsora interesuja rzeczywiste bledy, a nie np.
uzupelnienia, nieistotne doprecyzowania czy luzne spostrzezenia.
Jako bledy beda tez kwalifikowane faktyczne literowki i braki przecinkow,
ale potrzebne sa trzy takie bledy, aby otrzymac egzemplarz ksiazki (w
przypadku innych bledow w optymalnym przypadku moze wystarczyc nawet 1
blad do otrzymania Tablic Chemicznych gratis).


2. Jeli temperatura topnienia czego-tam w Tablicach wynosi T1 a
gdzie przeczytam, e jest T2 to bedzie b


Jesli temperatura topnienia w Tablicach wynosi 801 stopni, a ktos napisze,
ze 801,3, wowczas przewaznie nie dostanie egzemplarza, nawet jesli
faktycznie jest to prawda.
Jesli ktos napisze, ze to jest 802 stopnie, albo 801,32 stopnia, to na
ogol nie dostanie, chyba ze zrodlo, z ktorego korzysta jest szczegolnie
wiarygodne i zawiera oceny dokladnosci podawanych danych lub krytyczne
porownanie danych literaturowych (to bardzo rzadkie).
Autor ksiazki nie zamierza bowiem zamieniac jednych malo dokladnych danych
na inne malo dokladne dane.

Jesli ktos napisze, ze to jest 810 stopni, a nie 801, to bardzo mozliwe,
ze znalazl faktyczny blad (np. literowke przy przepisywaniu) i wtedy
prawdopodobnie dostanie egzemplarz, szczegolnie jesli znajdzie jeszcze
jeden lub dwa tego typu bledy, ale musi tez podac zrodlo swojej
informacji.


3. Nie mam pod rek tych Tablic ale zakadam, e niektôre masy atomowe
z poprzedniego wydania wymagay aktualizacji (strona IUPAC), co z
pewnoci uwzgledni Autor w nowym wydaniu. Czy mimo to moge zgosi
te "bdy" i liczy na egzemplarz w twardej oprawie? pozdr,


Masy atomowe, stale fizyczne sa aktualizowane przez autora przy nowych
wydaniach ukladow okresowych, tablic fizycznych itp. Oczywiscie sa tez
wowczas poprawiane stosownie masy molowe soli itd. Zatem masy atomowe
raczej jako bledy nie beda sie kwalifikowaly, chyba ze jak w powyzszym
przykladzie bedzie wygladalo na to, ze faktycznie jest to literowka.

Otrzymalem potwierdzenie, ze osoby, ktore do tej pory wyslaly bledy
otrzymaja ksiazke.

Nie ma ich jak na razie zbyt wiele, sadze wiec, ze kolejne osoby maja
rownie duze szanse, prawdopodobienstwo bowiem zglaszania tych samych
bledow jest jeszcze niewielkie.

Do konca konkursu zostalo juz tylko kilka dni, nalezy sie wiec
pospieszyc.

Przypominam, ze zasady konkursu i adres e-mail, pod ktory nalezy wysylac
zgloszenia bledow znajduje sie na stronie:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.sci.chemia&aid=244...

Powodzenia...

Andrzej Kasperowicz
ChemFan & Mineraly list-owner
http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Uwaga, KONKURS! Mozliwosc otrzymania bezplatnie nowego wydania duzych Tablic Chemicznych.
Witam!

Otrzymalem odpowiedz od sponsora ksiazki, moge zatem uscislic odpowiedzi
na pytania Piotra.


1. Co bedzie jeli kilkaset os˘b przyle zgoszenie tego samego,
oczywistego  bdu? Wydatek/wynik ronie....


Za dany blad ksiazke otrzyma pierwszy jego znalazca, zatem "kto pierwszy
ten lepszy".
Oczywiscie w tym momencie sponsora interesuja rzeczywiste bledy, a nie np.
uzupelnienia, nieistotne doprecyzowania czy luzne spostrzezenia.
Jako bledy beda tez kwalifikowane faktyczne literowki i braki przecinkow,
ale potrzebne sa trzy takie bledy, aby otrzymac egzemplarz ksiazki (w
przypadku innych bledow w optymalnym przypadku moze wystarczyc nawet 1
blad do otrzymania Tablic Chemicznych gratis).


2. Jeli temperatura topnienia czego-tam w Tablicach wynosi T1 a
gdzie przeczytam, e jest T2 to bedzie b


Jesli temperatura topnienia w Tablicach wynosi 801 stopni, a ktos napisze,
ze 801,3, wowczas przewaznie nie dostanie egzemplarza, nawet jesli
faktycznie jest to prawda.
Jesli ktos napisze, ze to jest 802 stopnie, albo 801,32 stopnia, to na
ogol nie dostanie, chyba ze zrodlo, z ktorego korzysta jest szczegolnie
wiarygodne i zawiera oceny dokladnosci podawanych danych lub krytyczne
porownanie danych literaturowych (to bardzo rzadkie).
Autor ksiazki nie zamierza bowiem zamieniac jednych malo dokladnych danych
na inne malo dokladne dane.

Jesli ktos napisze, ze to jest 810 stopni, a nie 801, to bardzo mozliwe,
ze znalazl faktyczny blad (np. literowke przy przepisywaniu) i wtedy
prawdopodobnie dostanie egzemplarz, szczegolnie jesli znajdzie jeszcze
jeden lub dwa tego typu bledy, ale musi tez podac zrodlo swojej
informacji.


3. Nie mam pod rek tych Tablic ale zakadam, e niekt˘re masy atomowe
z poprzedniego wydania wymagay aktualizacji (strona IUPAC), co z
pewnoci uwzgledni Autor w nowym wydaniu. Czy mimo to moge zgosi
te "bdy" i liczy na egzemplarz w twardej oprawie? pozdr,


Masy atomowe, stale fizyczne sa aktualizowane przez autora przy nowych
wydaniach ukladow okresowych, tablic fizycznych itp. Oczywiscie sa tez
wowczas poprawiane stosownie masy molowe soli itd. Zatem masy atomowe
raczej jako bledy nie beda sie kwalifikowaly, chyba ze jak w powyzszym
przykladzie bedzie wygladalo na to, ze faktycznie jest to literowka.

Otrzymalem potwierdzenie, ze osoby, ktore do tej pory wyslaly bledy
otrzymaja ksiazke.

Nie ma ich jak na razie zbyt wiele, sadze wiec, ze kolejne osoby maja
rownie duze szanse, prawdopodobienstwo bowiem zglaszania tych samych
bledow jest jeszcze niewielkie.

Do konca konkursu zostalo juz tylko kilka dni, nalezy sie wiec
pospieszyc.

Przypominam, ze zasady konkursu i adres e-mail, pod ktory nalezy wysylac
zgloszenia bledow znajduje sie na stronie:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.sci.chemia&aid=244...

Powodzenia...

Andrzej Kasperowicz
ChemFan & Mineraly list-owner
http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Termodynamika, entropia, pytanie?


Tomasz Ciszek wrote:
Ja pisalem tylko, ze cialo wielkosci Ziemi, we wnetrzu, ktorego nie
zachodza zadne procesy jadrowe i tak jadro bedzie miec cieplejsze niz
powierzchnie dopoki materia skladajece sie na to cialo pozostanie materia
zbudowana z atomow.


Bzdura.

W innym liście Tomasz Ciszek wrote:


Czyzby pisal Pan o rownaniu stanu gazu doskonalego? Brawo cos tam widze
do Pana dotarlo.

: 2) Dla jakich uk=B3ad=F3w rzeczywistych jest ono spe=B3nione z rozs=B1dn=B1
:    dok=B3adno=B6ci=B1?

Pan nie rozumie co Pan pisze. Tu nie chodzi o dokladnosc, ale o
zaleznosc, ktora jest spelniona zarowno dla gazow, cieczy, cial stalych.
(Jakby Pan chcial wiedziec to rownania stanu maja tez np. magnetyki)
Oczywiscie wielkosci, ktore wystepuja w rownaniach stanu beda troche
zmodyfikowane, dlatego, ze w rzeczywistej materii dochodza oddzialywania,
efekty powierzchniowe, czastki nie sa punktowe. To wszysko sa jednak
tylko poprawki, sam charakter zwiazkow pomiedzy wielosciami pozostaje
zgrubsza zachowany.


"Sam charakter związków pozostaje zachowany" - dobre sobie.
Czyli biorę równanie PV = NRT i zawsze, dla każdego mozliwego
układu, dostanę "tylko poprawki"? W zasięgu ręki mam książkę
Fetter, Walecka, Kwantowa teoria układów wielu cząstek (Huanga
i resztę mam w szafie, nie chce mi się wstawać), otwieram na
stronie 57, równanie (5.53) to równanie stanu gazu Fermiego
dla T -0. Otóż w tej granicy fermiony spełniają PV = const.
Idź do biblioteki, pożycz książkę (jest), albo polecanego
już przeze mnie Huanga i sprawdź. I dalej powiadasz, że
stałe i niezerowe ciśnienie w zerowej temperaturze to "tylko
poprawka" do równania stanu doskonałego gazu boltzmannowskiego?

Personalnie do mnie napisałeś:


A coz takiego napisalem co by musial mi Pan wybaczac?


Parę głupot, niestety.


Jesli skonczyl Pan
juz II rok studiow w naszym instytucie


:-)


to zapwene zna Pan doswiadczenie z
obciazonym drutem przechodzacym przez blok lodu. Dlaczego drut zaglebia
sie w lod? Dlaczego lod pod drutem sie topi? Wie Pan na jakiej zasadzie
jezdzi sie na lyzwach? Lod pod lyzwami topi sie wytwarzajac warstewke
wody, ktora dziala jak smar zmniejszajac tarcie. Czy Pan tez uwaza, ze
duze cisnienie pozostaje bez wplywu na temperature?


Chcesz mi powiedzieć, że pod wpływem nacisku zmienia się temperatura
i dlatego lód się topi? Ciekawe. Zawsze myślałem, że zmienia się
temperatura topnienia - patrz: wykres fazowy, te rzeczy - natomiast
temperatura (taka mierzona termometrem) pozostaje z gruba rzecz
biorąc stała.

Paweł Góra
Institute of Physics, Jagellonian University, Cracow, Poland
A physical entity does not do what it does because it is what it is,
but is what it is because it does what it does.

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Całun Turyński
PAweł napisał(a):


Adam Moczulski wrote:

| Użytkownik PAweł napisał:

| 2.Przykład wnikania węgla w grafit jest nieszczęśliwy,- grafit to
| tez węgiel

| http://prola.aps.org/abstract/PR/v107/i3/p655_1

A zatem odszczekuję słowo "nieszczęśliwy" zresztą użyty przeze mnie w sensie
"nietypowy".
Podany przez Ciebie odnośnik do artykułu jest o tyle w naszej dyskusji
ważny, że jednoznacznie potwierdza, iż wbrew kategorycznym zaprzeczeniom
Rokity-Jana Kapały tak jak pisałem (złośliwie dodam , a mógł to zrobić każdy
absolwent  szkoły średniej;) procesy dyfuzyjne węgla do włókien tkaniny
muszą zachodzić,- kwestią otwartą pozostaje tylko ich szybkość.

Czysto intuicyjnie, bo nie robiłem obliczeń, wydaję mi się, że ich udział w
ewentualnym zafałszowaniu wyników był nieznaczny, choć być może nie
pomijalny, z uwagi na częste ekspozycje tkaniny na gazy i produkty spalania
w wysokich temperaturach, ale artykuł ten  to dowód, że bezkrytyczne


To nie są dyfuzyjne temperatury dla węgla, jako sadzy(za
niskie). Temperatura topnienia srebra jest 961 st.
Celsjusza, a pojemnik sie nadtopił w jednym miejscu. Zadna
naturalna tkanina nie wytrzyma takiej temperatury - albo sie
zwęgla albo spala (zależy od dostepu powietrza). Więc to
nadtopienie pojemnika było bardzo lokalne. Próbka była
pobierana z innego miejsca, uznanego przez gremium za
najmniej naruszony zewnętrzyny kawałek Całunu.


przyjmowanie wyniku badań C14 jest błędne, bo może na nie wpływać szereg
różnorakich czynników, nieraz nieoczekiwanych (patrz pierwsza wypowiedź
naszego przecież specjalisty w tej dziedzinie, który jednoznacznie wykluczył
przecież możliwość wystąpienia tego zjawiska).


Właśnie zafundowałem sobie oryginalny artykuł o tych badaniach:

P.E. Damon i inni... Nature vol 337, 1989, str. 611-615

i z wolna studiuje go. Jednak mam troche mało czasu.
Procedura oczyszczania materiału była bardzo restrykcyjna
i różnie restrykcyjna w róznych seriach badań. Nawet do
zniszczenia materiału badanego (w dwóch przypadkach).

Mam też troche innych, w tym krytycznych, artykułów na ten
temat. Najbardziej krytyczny, z tych co znalazłem, z
symulacją zanieczyszczenia tkaniny konkluduje zaledwie
że wiek Całunu MÓGŁ(!!!) byc bliżej I lub II wieku niż to
wynikło z oryginalnych badań. Tak poważny błąd aby
zdeprecjonować całkowicie wyniki badań oryginalnych
w ogóle nie wchodzi w grę. Szukam dalej :-)

pozdrawiam

Jan Kapała
pS: Chętnym mogę udostępnić artykuły.

Wyświetl wszystkie posty z tego wątku



Temat: Terroryści z angielskiej klasy średniej
Jeszcze jedna mistyfikacja...
... tak samo jak pamiętne 11 września. Chodzi o to, żebysmy sie bali. Straszą
nas terrorystami aby zarabiać miliardy miliardów na ropie oraz, żeby
usprawiedliwiać politykę podboju i wojny. To kryminalisci rządzący USA i ich
sojusznicy są prawdziwymi terrorystami, to oni ograniczają nasze wolności i
mordują rzesze niewinnych ludzi, a wszystko to z gębami pełnymi frazesów o
wolności, równosci i demokracji. Jak bolszewicy, a zresztą Hitler też miał
swoją wizję "demokracji". Całe potężne media natomiast podsycają ten szaleńczy
mechanizm, wywołując przekazywanymi i powielanymi kłamstwami masową orgie
nienawiści (prawie jak u Orwella). Pamiętacie wszyscy 11 września 2001 - to po
nim świat się zmienił. Najwyższy czas zmienić 11 września i uznać te
wydarzenia, za to czym były - potwornym kłamstwem, które zabiło tysiące
niewinnych ludzi aby potem zabić jeszcze więcej i zarobić potężne pieniądze
oraz zwiększyć wpływy tych, którzy za tym stoją. Przyjrzyjcie sie uważnie
zdjęciom, filmom z 11.09 - każdy to ma i zwróccie uwagę na wszystkie anomalie i
niezgodności z oficjalną wersją i zdrowym rozsądkiem, a potem skojarzcie pewne
wydarzenia na świecie, konsekwencje tego "ataku". Chyba, że wierzycie w bajki o
pałających nienawiścią do Ameryki i wolnego świata arabskich terrorystów
uzbrojonych w plastikowe noże, którzy nauczyli sie latać na jakimś tandetnym
symulatorze i po mistrzowsku pilotowali boeingi, w toże samolot uderzył w
pentagon choć nie ma żadnych szczątków (czary) a dach pentagonu zawalił sie
jakiś czas potem choć musiał zetknąć sie z ogonem samolotu. odnośnie pentagonu -
dziura jest większa niz rozpiętość boeinga a skrzydła nie spawodowały żadnych
uszkodzeń - nawet szyby nie były powybijane. I całe to zderzenie zostało
nagrane na jedną, jedyną kamere (najlepiej chroniony budynek na ziemi hehe), z
krórego to zapisu ujawniono tylko kilka klatek (gdzie nia ma zreszą żadnego
samolotu). Może wierzycie też, ze wieże wtc zawaliły sie z powodu pożaru po
kilkudziesieciu minutach choć poliwo lotnicze wytwarza mniejszą temperaturę niż
temperatura topnienia stali (a i tak musiałoby polić sie równomiernie znacznie
dłużej niż czas od uderzenia do zawalenia)-to pierwszy taki przypadek w
historii - łacznie stało sie to 3 razy: 2 wierze wtc i budynek wtc nr 7
(oficjalna wersja mówi o tym, ze sie zapalił od iskier z wtc, a potem go
wysadzili - śmieszne); w to, że czarne skrzynki sie stopiły a przetrwał kawałek
papieru (paszport jakiegoś "terrorysty"); a co ciekawego widać oglądając w
zwolnionym tempie momenty uderzenia samolotów w ściany ? Jak terroryści z
nożykami do kartonów mogli spowodować błyski na ścianach tuż przed zderzeniem i
podczepić coś do spodu samolotu???!!! Atak psychologiczny na społeczeństwo był
naprawde udany. potem wystąpił prezydent wolnego świata dajblju (jego mać), ze
swoim sławetnym przesłaniem :albo jesteście z nami albo jesteście terrorystami!
można opowiadac o tym długo. Pod pretekstem terroryzmu mordowanych jest caraz
więcej ludzi, trwa wojna o kontrolę nad najwiekszymi złożami ropy naftowej... A
może wierzycie w to, co wciskają wam codziennie w telewizorach? a w garbate
aniołki też wierzycie? Polecam pare lepszych stron jak np. www.rzeszów.mm.pl;
www.prawda. neostrada.pl czy choćby wtc.hotnews.pl oraz pare filmów
dokumentalnych do ściągnięcia np. 911 in plane site czy Loose Change. Ale
przede wszystkim proponuję odrobinę zdrowego rozsądku i brak uprzedzeń.
Historia lubi sie powtarzać, wielu mówi: prawda to sie działo kiedyś, to sie
działo w Niemczech czy w Rosji, ale to już przeszłość to sie tu nie stanie. To
juz sie stało w Ameryce!!! Pisze to bo nie mam żadnego interesu w kłamaniu i
wypaczaniu prawdy (jak większośc z was), a poza tym grdze takimi pojęciami jak:
poprawnośc polityczna i psychiczna entopia. Wyświetl wszystkie posty z tego wątku




Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 194 rezultatów • 1, 2, 3